Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa w Sieroszewicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip-spsieroszewice.sieroszewice.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Donata Nentwich — email: spsieroszewice@sieroszewice.pl lub telefonicznie 62 739 60 86 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli
w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę
do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sieroszewicach
- Adres: ul. Szkolna 9, 63-405 Sieroszewice
- E-mail: spsieroszewice@sieroszewice.pl
- Telefon: 62 739 60 86
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Szkoły Podstawowej w Sieroszewicach znajduje się w Sieroszewicach przy
ul. Szkolnej 9.
Budynek posiada 7 wejść – 2 główne (wejście do szkoły od strony zachodniej
i wschodniej), 1 główne (wejście na halę sportową od strony północnej), 4 ewakuacyjne: 1 od strony wschodniej (wejście na halę sportową) i 3 od południowej:
- wejścia wyposażone jest w standardowe drzwi, nieoznakowane, nieautomatyczne, oświetlone, dobrze widoczne na tle fasady, zabezpieczone są samozamykaczem, przed i za drzwiami nie ma stopni ani progów, przy drzwiach nie ma domofonu,
- budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, jest właściwie oznakowany (np. przy pomocy piktogramów – oznaczeń przeciwpożarowych),
- nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona i pozbawiona przeszkód,
- budynek składa się z parteru i piętra, część budynku jest podpiwniczona,
- do wejść głównych na parter prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych,
- wewnątrz budynku ciągi komunikacyjne posiadają oznaczenia fakturowe (różne kolory posadzki) ułatwiające nawigacje,
- na piętro, półpiętro i do piwnicy prowadzą schody, schody są proste i posiadają taki sam kształt i wysokość, nie ma wyróżnienia początku i końca biegów schodów, schody wyposażone są w poręcze (brak oznaczenia pięter na poręczach w alfabecie Braille’a), brak oznaczeń fakturowych przed schodami, powierzchnia schodów jest antypoślizgowa,
- budynek nie posiada windy umożliwiającej wjazd na półpiętro, piętro i do piwnicy,
- w większości pomieszczeń jest możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
- w pomieszczeniach istnieje możliwość regulowania natężenia światła,
- w budynku na oddziale przedszkolnym (półpiętro) znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych, wyposażona w uchwyty (także składane) ułatwiające przesiadanie się na muszle klozetową,
- wszystkie pozostałe toalety wyposażone są w urządzenia (podajniki mydła, pojemniki
z ręcznikami itp.) umożliwiające korzystanie z nich na wózkach inwalidzkich w sposób przewidywalny i łatwy w obsłudze, w pomieszczeniach tych nie ma przycisków alarmowych, - elementy wyposażenia, meble, urządzenia, drzwi są dobrane w odpowiednim kontraście, umożliwiające samodzielną lokalizację i obsługę przez osoby słabowidzące,
- sekretariat zlokalizowany jest na parterze,
- brak jest ogólnej tablicy informacyjnej, wyświetlaczy wideo tekstu,
- dostępne są oznaczenia symboliczne oraz informacje pisemne – tablice informacyjne, zamontowane w sposób skontrastowany i umieszczone na odpowiedniej wysokości
z zastosowaniem czytelnej czcionki, - w budynku brak jest dostępu do informacji dotykowej oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe (nawierzchnia utwardzona) bez wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych,
- na teren budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- budynek nie posiada dźwiękowego system powiadamiania alarmowego,
- w budynku oznakowano drogi ewakuacji wyposażone w piktogramy – oznaczenia przeciwpożarowe.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.