Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa w Sieroszewicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip-spsieroszewice.sieroszewice.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Donata Nentwich — email: spsieroszewice@sieroszewice.pl lub telefonicznie 62 739 60 86 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli
w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę
do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Sieroszewicach
  • Adres: ul. Szkolna 9, 63-405 Sieroszewice
  • E-mail: spsieroszewice@sieroszewice.pl
  • Telefon: 62 739 60 86

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Budynek Szkoły Podstawowej w Sieroszewicach znajduje się w Sieroszewicach przy
ul. Szkolnej 9.

Budynek posiada 7 wejść – 2 główne (wejście do szkoły od strony zachodniej
i wschodniej), 1 główne (wejście na halę sportową od strony północnej), 4 ewakuacyjne:  1 od strony wschodniej (wejście na halę sportową) i 3 od południowej:

  • wejścia wyposażone jest w standardowe drzwi, nieoznakowane, nieautomatyczne, oświetlone, dobrze widoczne na tle fasady, zabezpieczone są samozamykaczem, przed i za drzwiami nie ma stopni ani progów, przy drzwiach nie ma domofonu,
  • budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, jest właściwie oznakowany (np. przy pomocy piktogramów – oznaczeń przeciwpożarowych),
  • nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona i pozbawiona przeszkód,
  • budynek składa się z parteru i piętra, część budynku jest podpiwniczona,
  • do wejść głównych na parter prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych,
  • wewnątrz budynku ciągi komunikacyjne posiadają oznaczenia fakturowe (różne kolory posadzki) ułatwiające nawigacje,
  • na piętro, półpiętro i do piwnicy prowadzą schody, schody są proste i posiadają taki sam kształt i wysokość, nie ma wyróżnienia początku i końca biegów schodów, schody wyposażone są w poręcze (brak oznaczenia pięter na poręczach w alfabecie Braille’a), brak oznaczeń fakturowych przed schodami, powierzchnia schodów jest antypoślizgowa,
  • budynek nie posiada windy umożliwiającej wjazd na półpiętro, piętro i do piwnicy,
  • w większości pomieszczeń jest możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
  • w pomieszczeniach istnieje możliwość regulowania natężenia światła,
  • w budynku na oddziale przedszkolnym (półpiętro) znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych, wyposażona w uchwyty (także składane) ułatwiające przesiadanie się na muszle klozetową,
  • wszystkie pozostałe toalety wyposażone są w urządzenia (podajniki mydła, pojemniki
    z ręcznikami itp.) umożliwiające korzystanie z nich na wózkach inwalidzkich w sposób przewidywalny i łatwy w obsłudze, w pomieszczeniach tych nie ma przycisków alarmowych,
  • elementy wyposażenia, meble, urządzenia, drzwi są dobrane w odpowiednim kontraście, umożliwiające samodzielną lokalizację i obsługę przez osoby słabowidzące,
  • sekretariat zlokalizowany jest na parterze,
  • brak jest ogólnej tablicy informacyjnej, wyświetlaczy wideo tekstu,
  • dostępne są oznaczenia symboliczne oraz informacje pisemne – tablice informacyjne, zamontowane w sposób skontrastowany i umieszczone na odpowiedniej wysokości
    z zastosowaniem czytelnej czcionki,
  • w budynku brak jest dostępu do informacji dotykowej oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe (nawierzchnia utwardzona) bez wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych,
  • na teren budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • budynek nie posiada dźwiękowego system powiadamiania alarmowego,
  • w budynku oznakowano drogi ewakuacji wyposażone w piktogramy – oznaczenia przeciwpożarowe.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.